Tipsa om ditt evenemang

Har du ett evenemang på gång? Är det publikt och riktar sig till allmänheten? Är det inom Hudiksvalls kommuns geografiska område? Då har du möjlighet att helt kostnadsfritt marknadsföra evenemanget via vår evenemangskalender!

Engmans kapell Foto: Therese Blomdhal-Dahlin

Riktlinjer

Det finns några saker du behöver tänka på när du fyller i formuläret:

-Evenemanget måste vara publikt och riktar sig till allmänheten

- Evenemanget måste vara inom Hudiksvalls kommuns geografiska område. Är evenemanget i Nordanstigs kommun eller Söderhamns kommun kan du fylla i liknande formulär på deras hemsidor

- Det måste finnas minst en bild för att det ska gå att publicera evenemanget. Bilden får vara max 2 MB och tillåtna filtyper är gif, jpg och png

-Tänk på att du måste ha rätt att använda bilden du lägger upp i samband med evenemanget. Det är du som ansvarar för att du har rätt att använda bilderna

- Fyll i samtliga fält i formuläret. Hittar du inte rätt arena i listan, välj Hudiksvall. Kom då ihåg att skriva i beskrivningen mer exakt var evenemanget äger rum

Vi på Visit Glada Hudik granskar alla inkomna formulär innan publicering. Vi förbehåller oss rätten att bedöma vad som är av intresse för turistiska ändamål samt eventuellt göra mindre ändringar i texten innan publicering sker.
Vi har som ambition att granska inkomna formulär så snart som möjligt men i perioder är det högt tryck och då kan det ta lite längre tid. Normalt sett granskar vi inkomna formulär inom 5 arbetsdagar.

Var syns mitt evenemang?

När vi granskat och godkänt formuläret visas ditt evenemang på www.visitgladahudik.se och i evenemangskalendern (under rubriken “På gång”) på Hudiksvalls kommuns förstasida; www.hudiksvall.se.

Vi samarbetar även med flera webbsidor så beroende på evenemang och dess geografiska läge kan det komma att visas på www.jungfrukusten.se och www.scandinavianxperience.se.

Tips för bättre marknadsföring

Här kommer några tips att tänka på när du ska marknadsföra ditt evenemang:

1. En bild säger mer än tusen ord
Tänk på att bilden oftast är det första läsaren ser. Se till att bilden är relevant för evenemanget och att den ska locka till att man klickar sig vidare och läser mer. Tänk på att du måste ha rätt att använda bilden.

2. Det hänger på rubriken
Nja, inte riktigt kanske men rubriksättningen är väldigt viktig för att locka läsare. Skapa nyfikenhet och förväntan, men avslöja inte allt i rubriken - det ska finnas en anledning att klicka sig vidare och läsa mer. Kom också ihåg att rubriken ska vara relevant och sann. När läsaren klickar sig vidare så måste övrig text ha ett innehåll som motsvarar rubriken.

3. Det viktigaste först
Börja din text med det som är viktigast för läsaren, då är det störst chans att du fångar läsarens intresse och att ditt budskap går fram

4. Undvik förkortningar i löpande text
Förkortningar som “bl.a” och “t.ex” stör läsrytmen och gör det svårare för läsaren att ta sig till budskapet. Skriv ut hela orden istället.

5. Kolla stavningen!
Forskning visar att så lite som två stavfel räcker för att läsaren ska tappa förtroendet för texten.

6. Läs texten högt för dig själv… eller låt någon annan läsa den

    Läs gärna din text högt för dig själv när den är klar, då hör du ofta fel som ögonen inte ser.
    Eller om du har tid, låt någon annan läsa din text.

Vid frågor, kontakta oss

Har du några frågor eller funderingar kontakta oss på telefon 0650-191 00 eller info@visitgladahudik.se.